مواد شوینده خودرو

نظافت خودرو

دارندگان انواع اتومبیل همواره در صدد هستند تا از وسیله نقلیه خود محافظت کنند. یکی از روش های حفاظت از خودرو استفاده از مواد شوینده مناسب است که می تواند نقش موثری در افزایش طول عمر ماشین داشته باشد. بنابراین بهره مندی از مواد شوینده ای که مناسب خودرو باشد از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا همان طور که شوینده های مناسب بر ماشین تاثیر مثبت دارد، انواع نامرغوب آن می تواند به آن صدمه وارد کند. یک ماده شوینده مناسب علاوه بر از بین بردن کلیه آلودگی های اتومبیل رنگ آن را نیز جلا می بخشد. اما مواد شوینده کارواش چه خصوصیاتی دارند و از میان انواع شوینده های موجود در بازار کدام یک می تواند انتخاب صحیحی باشد.

نظافت خودرو

مواد شوینده کارواش با PH متعادل

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام تهیه مواد شوینده کارواش باید به آن توجه گردد، میزان PH ماده است؛ ماده های اسیدی به خودرو و به ویژه به رنگ آن آسیب جدی می رسانند و نباید هیچ نوع وسیله نقلیه ای را با این مواد شستشو داد. مناسب ترین و ایده آل ترین موادی که به منظور شستشو و جلا بخشیدن انواع اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند، مواد شوینده خنثی هستند که حفاظت از خودرو را تضمین می کنند.

نظافت خودرو

تاثیر شامپو و فوم بر فرآیند شستشو

برخی از مواد شوینده کارواش مانند شامپو کارواش و فوم ها مقدار زیادی کف تولید می کنند. کف زیاد لغزندگی برس یا اسفنج را بر روی سطح خودرو تسهیل می بخشد و از ایجاد سایش و اصطکاک جلوگیری می کند علاوه بر این موجب می شود آلودگی های چسبنده روی بدنه ماشین ضعیف شده و به راحتی از آن جدا شوند. تسهیل از بین رفتن آلودگی ها به معنای فراهم گشتن شستشوی آسان تر برای کاربر و شستشوی ایمن تر برای خودرو است. شامپوهای مخصوص کارواش در هنگام شستشو به کار می روند و پس از آن جهت افزایش تمیزی و درخشندگی فوم کارواش مورد استفاده قرار می گیرد تا آلودگی های باقی مانده احتمالی به طور کامل از بین روند. انواع شامپو و فوم هم در کارواش اتوماتیک و هم در شستشوهای دستی کاربرد دارند.

نظافت خودرو

تاثیر واکس ماشین بر محافظت از خودرو

پس از آن که شستشوی اتومبیل پایان یافت، می توان از واکس کارواش استفاده نمود زیرا این دسته از مواد مخصوص کارواش بدنه خودرو را جلا می بخشند و موجب افزایش درخشندگی آن تا چندین برابر می گردند. واکس ها قدرت تجمیع پذیری قطرات آب روند خشک شدن را تسریع می بخشد و از ایجاد لکه های ناشی از آب جلوگیری می کند؛ مضاف بر این که با کاهش ضریب جذب گرد و غبار آلوده شدن دوباره ماشین را به تاخیر می اندازند. واکس ها و سوپر واکس ها جهت افزایش قابل توجه درخشش خودروهای با رنگ تیره بسیار موثر هستند.

محصولات سیلین

موارد بیشتر

انواع دیگری از مواد شوینده و واکس ها تولید شده اند که قابلیت تمیز نمودن و محافظت از بخش های دیگر خودرو مانند داشبورد، موتور، تایر، رینگ و شیشه را دارند که به صورت کاملاً مطلوب و با کیفیت این عمل را انجام می دهند. این مواد به همراه انواع شامپو و واکس در گروه موادی قرار می گیرند که با محیط زیست سازگار هستند، حتی در صورتی که از این مواد در کارواش های اتوماتیک به کار گرفته شود به دلیل وجود سیستم تصفیه و برگشت آب امکان استفاده دوباره از آب های مصرف شده ای است که حاوی مواد شوینده کارواش بودند.